tisdag 13 augusti 2013

Modern konst

Jag känner mig lite förrådd av Moderna Muséet.
Jag var där idag med mamma och min storasyster, och tittade på popkonst och deras övriga utställningar. Popkonsten kändes väldigt ickegivande för mig, då det mer var utställda gamla 50-60-talsprylar än egentliga faktiska verk, och i den vanliga utställningen hade de det inte mycket bättre. Flera bra grejer som brukar vara där var inte alls där den här gången, och det som var istället var inte mycket att hänga upp i granen.
Det värsta var väl att ingen av grejerna som de affischerat om runtomkring Stockholm medverkade i utställningen. Vad är grejen med att ljuga om sådant? Är inte det någon form av bedrägeri?
Det är ju lite pinsamt då det också såg mer intressant ut än det de hade att visa upp.

Jag brukar gilla att gå dit, för det brukar ofta vara massa balla grejer att kolla på, men den här gången var det väl knappt ens tre saker jag tyckte om. Och för det kändes 120 kronor inte värt det någonstans.



1 kommentar: