måndag 27 maj 2013

Nysnö

När jag startade min Tumblr tänkte jag att jag kunde skriva lite där också till och från, men det blev inte riktigt av, det blev istället bara en plattform för att publicera saker jag gjort.
Jag tänkte att Twitter kunde fixa det där, då är det ju bara text. Sedan insåg jag hur otroligt begränsande textgränserna var, det går inte att skriva mer än en kort mening, typ.

Jag använder redan Instagram, och det fyller ju det här behovet till en viss del, men det är begränsande det med, då det är bundet till bilder och mobiltelefonen.

När jag var yngre hade jag någon anti-grej med bloggar, jag vet inte om jag faktiskt fortfarande har det, tror nog jag bara är neutral nu. Det var nog lite annorlunda förr, då var det bara sådana där HEJ BLAGEN, JA HAR ETIT-grejer som ingen i hela Vintergatan bryr sig om. Iallafall framstod det som så.

Så jag skiter i den där gamla principen och gör den här.


(Det var skitsvårt att hitta på ett namn, om jag kan döpa mina sidor till saker så ska de ha speciella namn, men tillslut valde jag Isberg, då det funkar som metafor.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar