lördag 1 juni 2013

Kor

Jag och Ben var hos Cral igår. De ville spela TV-spel, men eftersom att Cral är dålig och typ bara har en handkontroll så fick vi köra med en spelare istället.
Vi körde Konkey Donga först, och kom fram till att det var skittråkigt.
Sedan körde jag Yoshi's Story, samtidigt som de andra kommenterade på hur dåligt det spelet var.
Slutligen spelade jag igenom Mega Man 9, igen, samtidigt som de körde Mario Kart på sina fanciga bärbara spelmaskiner.

Jag upplever en enorm kontrast mellan när jag träffar kompisar hemma i Stockholm, gentemot hur det var när jag bodde i Karlstad och gick på universitet. Här är det typ bara nördträffar där man inte riktigt vet vad man vill göra, i Karlstad var det antingen alkoholbad med rave eller dedikerade helkvällar. (Vi hade filmkväll och Pokémon-kväll där.)

Cral bjöd iallafall på middag, tacos på fredag, för han är lite smyg-whitetrash, tror jag allt. Jag blev senare slickad i örat av hans hund, det var väldigt icketrevligt och obehagligt.

Egentligen var det här från början tänkt att vara ett asförsenat födelsedagskalas, men det blev inte riktigt så, då det bara var tre personer och jag inte hade någon present. Jag hade tänkt köpa något på vägen dit, men jag vet fan inte vad han vill ha för något, så jag skjuter på det istället.

Det värsta med att vara där borta nuförtiden är att det blivit mycket mer omständigt att åka hem igen, nu när jag flyttat. Jag måste åka ända in till centralen och byta till tunnelbana, och åka tillbaka åt ungefär samma håll, för att det inte går bussar alla tider. Hursomhelst är det en omväg, och jag gillar verkligen inte att åka med lokaltrafiken helgnätter, när det bara är massa jobbiga alkisar överallt.

Någon gång när det är tomt här hemma kan de fan komma till mig, så slipper jag åka den långa vägen för en gångs skull, men det händer aldrig längre. Cral bor liksom i Bro, det är långt åt helvete, och typ med kohagar bredvid pendeltågslinjen.
Iallafall känns det som det, jag tänker alltid på kor när jag åker ut dit.



(För er som inte är helt bekant med mig är Cral min gamla gymnasiekompis, han heter egentligen Carl, men jag döpte om honom till Cral, för det låter roligare och är lättare att säga, vilket fastnade.
Ben är från början Crals kompis, alltså en kompis kompis, men vi är typ kompisar nu, så.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar